PRAVIDELNÉ CVIČENÍ TAI-CHI CHUAN, STYL JANG

Tai-chi chuan je čínské bojové umění s vynikajícími zdravotními účinky.

Kde a kdy cvičíme

∞ PONDĚLÍ – NOVÝ KURZ pro začátečníky a mírně pokročilé v MOVE STUDIO 123, Naskové 3, Praha 5 - Košíře, od 12.9. pravidelně v pondělí od 9:00 hod.

∞ PONDĚLÍ – NOVÝ KURZ pro začátečníky a mírně pokročilé ve společenském sále MÚ Jesenice,  Budějovická 303, Jesenice u Prahy, pravidelně v pondělí od 19:30 hod.
UKÁZKOVÁ A PRVNÍ HODINA 12.9. OD 19:30.

∞ ÚTERÝ – NOVÝ KURZ Čchi kung a Taichi pro seniory 65+ v Kulturním Centru "12",  Pertoldova 10, Praha 4 - Modřany, kc12.cz, pravidelně v úterý od 4.10. od 15:30 hod. Zde jsem pouze lektorem, organizaci a ceny určuje KC12.
UKÁZKOVÁ HODINA 20.9. OD 15:30.

∞ ÚTERÝ - pokročilí ve Sportovním Centru TJ Viktoria Vestec,  tjviktoriavestec.cz, U hřiště 575, Vestec u Prahy, pravidelně v úterý od 18:30 do 20:00 hod.

∞ STŘEDA – ráno s Tai-chi ve Family Fitness Olgy Šípkové, Metropole Zličín Praha, sipkova.cz, pravidelně ve středu od 8:30 do 9:30 hod.

∞ ČTVRTEK - začátečníci a mírně pokročilí v Kulturním Centru "12", Pertoldova 10, Praha 4 - Modřany, kc12.cz, pravidelně ve čtvrtek od 18:00 do 19:00 až do 20:30 hod.
Zde jsem pouze lektorem, organizaci a ceny určuje KC12.
UKÁZKOVÁ HODINA 22.9. OD 18:00.


Cvičení je vhodné pro studenty, dospělé i seniory.

Ceník kurzovného - pololetní 2600,-Kč; snížené kurzovné pokud cvičí manželé 2300,-Kč/os; snížené kurzovné pro studenty a důchodce 2300,-Kč; čtvrtletní kurzovné 1500,-Kč.
Cena za individuální lekce stanovena dohodou podle místa cvičení.
Pololetní kurzovné pro pokročilé (cvičí celou formu) 2500,-Kč, studenti a důchodci 2200,-Kč.
Platbu je možné poslat na účet číslo 2400697010/2010 u Fio banka, a.s. Jsem partnerem Cafeterie společnosti Sodexo.

Cvičíme styl tradice rodiny Tung/Dong a učíme se jej od Mistra Alexe Donga, zástupce 4.generace Mistrů tai-chi chuanu.

Alex Dong, International Taijiquan Association, Praha, Česká republika

Začínáme s učením tradiční dlouhé pomalé cvičební sestavy stylu Jang tzv. “Slow form“. Pravidelným cvičením získáme energii, uzdravíme tělo, duši, udržíme si mládí a chuť do života.
Do stylu Jang, linie Tung patří další sestavy beze zbraní i se zbraněmi: šavle, meč, hole.

Nikdy není pozdě začít s cvičením tai-chi a pokud člověka chytne, už jej nepustí!

Více o Tai-chi

Tai-chi je jednou z nejpropracovanějších metod integrovaného celotělového pohybu, který lidé dosud vytvořili a pomáhá s uzdravením z mnoha nemocí. Cvičení je vhodné pro věkové kategorie od dětí, studentů po seniory.

Tai-chi poznáme, když uvidíme lidi, jak dělají sérii tichých, plynulých, jednotlivých, ale na sebe navazujících pomalých pohybů. Protože to vypadá tak mírumilovně a uvolněně, mnoho pozorujících lidí si myslí, že se cvičenci věnují nějaké meditaci. Ti více vnímaví si ale všimnou, že se tyto ladné pohyby podobají kopům, úderům a sekům. Je to proto, že tai-chi původně vzniklo v Číně jako velmi účinné bojové umění. Různé styly se vyvinuly v konkrétních rodinách jako prostředek obrany a byly pojmenovány po svých zakladatelích.

Význam slova Tai-chi chuan

Tai doslova znamená veliký. Slovo chi vytváří význam slov největší, nejbohatší, nejhlubší. Takže spojení tchai-ťi znamená „maximálně největší“, „velké nejvyšší“ nebo „nejvyšší definitivní“. Pojem chuan znamená pěst nebo box, ale v širším slova smyslu znamená techniky bojového umění nebo to, co má co do činění se sebeobranou. Slovo chuan se také odkazuje na mimořádné fyzické a mentální schopnosti.
Spojením principů tai-chi chuan se zaměřujeme na to, jak optimalizovat stovky důležitých vztahů jinu a jangu uvnitř sebe samých. Toho dosahujeme pomocí technik vestoje a v pohybu.

Cíle a výsledky píle

Nejlépe pravidelně docházet na hodiny tai-chi, aby student zařadil cvičení do svého životního stylu. Naučit se pracovat s energií „čchi“ (čchi je životní síla, souvisí s krevním oběhem a je zároveň energií myšlenek a ducha). Poznat a pracovat s principy Jin & Jang. Naučit se jednotlivé pohyby, pochopil jejich smysl a umět je plynule zacvičit v sestavě/formě. Správně držet tělo, umět přenášet váhu – pracovat se svým těžištěm. Zvládnout koordinaci pohybů, kdy každá ruka provádí odlišný pohyb – zároveň pracuje pas a každá noha zvlášť. Důležitý je také pohyb hlavou a očima. Nedělat pohyby příliš mnoho ani příliš málo tzn. naučit se nepřetěžovat klouby. Zlepšit svojí fyzickou i psychickou kondici. Zklidnit mysl, odreagovat se, uvolnit tělo. Dosáhnout pocitu radosti a uspokojení.

Tai-chi chuan, Tchaj-ťi čchuan, Taiji Juan, Taijiquan - jsou názvy oficiální, povolené transkripce.